The (De-)fossilization diaries

Fa un temps que segueixo amb interès The (De-)fossilization diaries, i és que  representa una lectura realment motivadora per a un professor de llengües: l’autor és un professor d’anglès com a llengua estrangera que ha decidit treure el seu castellà de l’oblit, treure’l de la fossilització en què s’ha quedat després d’uns 20 anys.

Les seves reflexions, doncs, van passant de banda a banda, de l’alumne al professor, del professor a l’alumne, amb un coneixement extens de tots dos àmbits i amb una profunditat que no permet frivolitzar ni amb l’ensenyament ni amb l’aprenentatge. És un lectura perfecta per a professors en actiu o en formació, perquè va avançant també gràcies a les referències als teòrics de l’aprenentatge i ofereix bibliografia al final de cada entrada.

Alguns dels apunts que m’han fet xalar més han estat The deep end, en què es visualitza com a parlant de la llengua que aprèn i explica què ha fet per preparar una presentació oral en castellà; Why Spanish?, en què es qüestiona aspectes de la sociolingüística de l’espanyol i What are classrooms good for?, en què analitza l’ús que fan els seus professors del temps a l’aula i proposa millores.

Per acabar-ho d’arrodonir, les seves entrades són molt comentades, per la qual cosa el debat s’obre sovint i el podem resseguir i intervenir-hi.

Recomano amb entusiasme que el seguiu!

Advertisements