Per Sant Jordi, una cançó
Amb les orelles mig a la ràdio i mig a la son que encara me les tapava, vaig sentir una cançó que parla de la festa de Sant Jordi a Barcelona. És “Amagada primavera”, de Txarango. Vaig pensar que podia servir per tractar aquest tema a classe des d’una perspectiva una mica diferent, tant pel tipus de música com pel missatge que s’hi transmet. A més, hi ha diversos temes de conversa que poden lligar-s’hi.
Aquí teniu el material per a l’alumne que vaig preparar per a un grup de nivell B1. La primera part és l’exercici clàssic de sentir les paraules que hi falten, i després hi ha unes preguntes per resoldre i per conversar en grups. Finalment, ho vam comentar una mica tots junts. Vaig preparar-ho de forma força improvisada, segur que vosaltres hi sabreu veure punts per explotar que jo no vaig preveure –i, no cal dir-ho, ja els espero!
Per sentir la cançó, si teniu connexió a Internet a l’aula podeu utilitzar el vídeo següent, primer només escoltant-lo i després per comprovar si s’han sentit bé les paraules, perquè hi apareix tota la lletra.
No coneixia la cançó i és una bona idea per celebrar Sant Jordi, tot i que no sé si serà massa difícil per als meus alumnes de B1 que acaben de començar el trimestre… No m’agradaria desmotivar-los… 😦
Per treballar la llegenda de Sant Jordi, he trobat aquesta proposta (http://blogs.ihes.com/formacion-ele/?p=99) d’International House.
Hola! Mira, potser per al nivell que dius et pot servir aquesta activitat. M’agrada perquè al principi els sembla que no podran explicar la història, però com que amb unes quantes paraules en tenen prou, perquè es repeteixen, al final ho fan sense problemes: https://docs.google.com/file/d/0B4pIkY03OFE2NWRhOGQwYWEtYmQxMi00N2JlLTlmZDEtY2JjNWNmMGFjMDVk/edit?usp=sharing
Per començar, explico jo la llegenda i vaig anotant les paraules clau a la pissarra (princesa, drac, cavaller…).
Gràcies!
Gràcies, Elisabet! Me les vaig empescar de manera similar a la que proposes: els vaig donar les vinyetes perquè les ordenessin, després vaig explicar la història i van haver de modificar el seu ordre tenint en compte la història que sentien. És que amb els de B1 encara no he fet ni el present…! 🙂 Em guardo la teva prosposta per a un B2. Gràcies.