Vull que em contestis això!
Vaig treure aquesta activitat del recull 110 actividades para la clase de idiomas (Madrid, Edinumen, traducció de l’original en anglès editat per Seth Lindstromberg); un recull altament recomanable. És una activitat adaptable a tots els nivells i pot servir tant per fer un resum de final de curs, com un recordatori dels continguts de cursos passats a inici de curs, com una activitat centrada en un aspecte gramatical o el lèxic d’un tema concret.
Es tracta de preparar unes targetes amb respostes abans de la classe (aquestes estan pensades per a un curs intermedi). A l’aula, situeu els alumnes per parelles i doneu la meitat de targetes a cadascú. Per torns, cada alumne ha de fer les preguntes adequades al company per aconseguir que li respongui el que diu la targeta.
És una activitat amb una certa dificultat, però que resulta sempre molt motivadora i, sobretot, que exigeix als estudiants que utilitzin recursos lingüístics molt variats.
Jo també he usat aquesta activitat tal com la proposa el llibre, però em vaig adonar que calia ser molt curosos en la informació de les targetes, perquè segons com pot ser molt difícil. De tota manera, aplico una activitat semblant el primer dia de classe per presentar-me. Poso a la pissarra algunes paraules, dates, noms propis… i dic als alumnes que són informacions relacionades amb mi. Han de fer les preguntes correctes per tal que jo els respongui una de les paraules de la pissarra. Funciona bé al bàsic 2, bàsic 3 i elemental, on poden practicar els interrogatius. Em sembla que sempre els agrada descobrir coses de la professora!
Sí, em sembla que sí que els agrada… Jo ho he provat a diversos nivells, i funciona bé, si la dificultat està ben graduada, com dius. És una activitat que repeteixo tot sovint perquè sempre m’he trobat que la resolen a gust, és d’aquelles que omple la classe de rialles. Gràcies pel comentari!