Que i què
Alguns estudiants de català tenen problemes per saber quan han d’escriure que i quan, què. No és difícil veure que la dificultat és, en part, no poder-los distingir per la pronunicació, perquè alguns alumnes no tenen la vocal neutra en la seva llengua primera.
Les explicacions que he trobat sobre aquesta qüestió es refereixen a termes com conjunció, pronom relatiu, neutre, tònic… Són termes opacs, com diu la Lourdes Miquel. Algunes vegades aquestes explicacions no són rellevants per als estudiants, i per això vaig preparar aquest diagrama.
Altres exercicis en línia que serveixen per distingir-los són aquí.
Elisabet,
Precisament ahir els meus alumnes em van demanar de treballar aquesta distinció. Vaig recordar aquest diagrama i, si m’ho permets, l’usaré per tractar-ho a classe. Gràcies!
I tant! Ja m’explicaràs com ha anat.
Bé, ha anat molt bé. Trobo que els ha estat útil. Tot i que quan veuen el diagrama pensen que potser seria més fàcil regir-se per una pronúncia correcta! 😉